Powrót firmy Nextbike w roli operatora Łódzkiego Roweru Publicznego okazał się udany. W pierwszym tygodniu liczba wypożyczeń przekroczyła 10 tysięcy – informuje Urząd Miasta Łodzi. Sukces ŁRP w takiej formule jest zaskoczeniem: jeszcze dwa miesiące temu pojawiały się wątpliwości, czy w ogóle uda się wybrać operatora.
ŁRP 3.0 uruchomiono – zgodnie z zapowiedziami – 2 kwietnia. Terminu udało się dotrzymać mimo bardzo krótkiego czasu, jaki operator miał na przygotowanie systemu (umowę z Nextbike podpisano niecały miesiąc wcześniej –
7 marca). Nextbike był jedynym oferentem w przetargu ogłoszonym po
zerwaniu umowy z firmą Homeport, która w powszechnej opinii nie wywiązywała się należycie z obowiązków operatora.
Jak podkreślają władze Łodzi, frekwencja stale rośnie. – Mamy nadzieję, że nowe rowery przypadły do gustu i udało się „odczarować” złą passę publicznego roweru, który jest integralną częścią transportu miejskiego i świetnym uzupełnieniem komunikacji miejskiej – deklaruje Urząd Miasta. Samorząd przyznaje jednak, że w osiągnięciu tak dobrego wyniku pomogła pogoda.
Łódzki Rower Publiczny jest w obecnej odsłonie systemem IV generacji. Stacje, na których można wypożyczyć jednoślady (120 głównie w centrum Łodzi) są pozbawione elektrozamków. Do korzystania z systemu niezbędna jest aplikacja mobilna Nextbike. Zwrot poza stacjami (lub deptakowym odcinkiem ul. Piotrkowskiej) kosztuje 15 zł.